Birleşik Krallık tüketici güveni 2021’den bu yana en yüksek seviyeye ulaştı
İngiltere’de tüketici güveni hafif bir yükseliş göstererek Eylül 2021’den bu yana en yüksek noktasına ulaştı. GfK tüketici güveni anketi Temmuz ayı için -13 puanla, Haziran ayındaki -14 rakamına göre marjinal bir iyileşme bildirdi. Ancak bu artış, ekonomistler tarafından öngörülen -12’lik medyan tahminin altında kaldı.
Birleşik Krallık’ta türünün en uzun soluklu örneği olan anket, tüketicilerin büyük çaplı alışveriş yapma istekliliğini değerlendiren alt endekste 7 puanlık kayda değer bir artışa işaret ederek perakendeciler için olumlu gelişmelerin sinyalini verdi. Ayrıca, kişisel mali durum ölçütünde de 2 puanlık bir artış kaydedilmiştir.
Bu artışlara rağmen, Birleşik Krallık ekonomisine ilişkin genel hissiyat durağan kalmış ve son siyasi veya spor olaylarına atfedilen ulusal ruh halinde önemli bir değişiklik olmamıştır. Anketin yapıldığı 28 Haziran – 12 Temmuz tarihleri arasında İşçi Partisi’nin seçimlerden zaferle çıkması ve İngiltere erkek futbol takımının Euro 2024 finaline yükselmesi ve İspanya’ya yenilmesi de yer alıyordu.
GfK’nın müşteri stratejisi direktörü Joe Staton, Temmuz ayı tüketici güven anketinin halk arasında temkinli bir yaklaşıma işaret ettiğini belirterek bulgular hakkında bilgi verdi. Görünüşe göre insanlar bekle ve gör modunda, Başbakan Keir Starmer yönetiminde yeni kurulan hükümetin daha geniş ekonomiyi ve kişisel mali durumlarını nasıl etkileyeceğini anlamaya çalışıyor. Starmer ülkenin ekonomik büyümesini hızlandırmak için taahhütlerde bulundu.
Perakendeciler, tüketicilerin önemli alımlar yapma konusundaki istekliliğinin artmasında bir umut ışığı bulabilir, ancak ekonomiye ilişkin görünümün değişmemesi, genel tüketici duyarlılığının daha ılımlı olduğuna işaret ediyor.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.