Google, Chrome çerezlerinin kullanımdan kaldırılması konusunda geri adım attı
Google, önemli bir politika değişikliğiyle, Chrome tarayıcısında üçüncü taraf çerezlerini sürdüreceğini açıkladı ve bunları aşamalı olarak kaldırma yönündeki önceki taahhüdünden geri adım attı. Bu kararda, çerezleri kaldırmanın reklamları kişiselleştirme becerilerini engelleyeceği ve Google’ın kullanıcı verilerine aşırı derecede güveneceği endişelerini dile getiren reklamverenlerden gelen geri bildirimler etkili oldu.
Birleşik Krallık Rekabet ve Piyasalar Kurumu (CMA), Google’ın ilk planıyla ilgili sorunları dile getirmiş ve bunun dijital reklam pazarındaki rekabeti olumsuz etkileyebileceğini öne sürmüştü.
Google destekli Privacy Sandbox girişiminin başkan yardımcısı Anthony Chavez, bir blog yazısında yeni stratejinin Chrome kullanıcılarının tarama deneyimlerinde tercihlerini istedikleri zaman ayarlama seçeneğine sahip olmalarını sağlayacağını belirtti.
Alphabet Inc. (NASDAQ:GOOGL) tarafından 2019 yılında başlatılan Google’ın Privacy Sandbox girişimi, kullanıcı gizliliğini dijital işletmelerin ihtiyaçları ile dengelemeyi amaçlıyor ve üçüncü taraf çerezlerini aşamalı olarak kaldırmayı birincil hedef olarak belirliyordu. Kullanıcıların gezinme alışkanlıklarını izleyen bu çerezler, gizlilik endişelerini artırdı ve müdahaleci gözetim için kullanılabiliyor.
Avrupa Birliği’ndeki Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR), çerezlerin saklanması için kullanıcıların açık rızasını zorunlu kılıyor ve çoğu büyük tarayıcı çerezleri silmek için seçenekler sunuyor.
Chavez, yeni yaklaşımı geliştirmek için Birleşik Krallık CMA ve Bilgi Komiserliği Ofisi gibi düzenleyici kurumlar, yayıncılar ve gizlilik savunucuları ile devam eden işbirliklerinin altını çizerken, Privacy Sandbox programına yatırım yapmaya devam ettiklerini belirtti.
Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.